... θα μιλήσει για την γενικευμένη διάκλειση και την γενίκευση της ψύχωσης. Την ίδια χρονιά ο Eric Laurent κάνει ένα μάθημα στο κλινικό παράρτημα του Département de psychanalyse με τίτλο «Τα όρια της ψύχωσης». ...
... όταν ο Λακάν αναρωτιέται για την αποσύνδεση της διάκλεισης του Ονόματος-του-Πατρός από την έκθλιψη του φαλλού, έχει σαν (μη έκδηλη) αναφορά τον Άνθρωπο με τους Λύκους. Σε αυτό το κείμενο ο ...
... εκτός ψύχωσης. Η χρήση της ουσίας παράγει αυτή την ρήξη με την φαλλική απόλαυση χωρίς ωστόσο να υφίσταται απαραίτητα διάκλειση του Ονόματος-του-Πατρός. Όπως είπα στην αρχή, την χρήση της ουσίας την συναντάμε ...
... με αυτόν που είχε δώσει δέκα χρόνια πριν για την διάκλειση: «Ότι απορρίπτεται από το συμβολικό επανεμφανίζεται στο πραγματικό. Αυτό είναι το κλειδί αυτού που ονομάζουμε το σύμπτωμα. Το σύμπτωμα, είναι ...
... όπου μιλά για διάκλειση του Ονόματος του Πατρός[32].
Ακολουθώντας τη λογική του Μιλέρ θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ότι και η ψύχωση του Τζόυς ήταν κανονικόμορφη. Αυτό σίγουρα συνάδει με τον αρχικό ...
... τον έβλεπαν στους διαδρόμους του φροντιστηρίου και του πετούσαν υπονοούμενα λέγοντας του «καλή; καλή;».
Η φωνή ως τέτοια είναι άφωνη. Η ηχοποίηση της σηματοδοτεί μάλλον την διάκλειση. Όταν η φωνή αναδύεται ...
... εξαρτάται από αυτό που θα συμβεί στον τόπο του Άλλου[1]. Είναι η διάκλειση του Ονόματος-του-Πατρός που δίνει στην ψύχωση την ουσιαστική της συνθήκη.
Η διάκλειση του Ονόματος-του-Πατρός αποτελεί για ...
... «την ψυχωτική διάκλειση υπό το φως των νέων προσεγγίσεών του, που αφορούν το Όνομα-του-Πατρός»[3]. Και το καταφέρνει επιτυχώς, προσεγγίζοντας με λογική αυστηρότητα μία πολύπλοκη σκέψη που, κυρίως, στοχεύει ...
Ντόσια Αβδελίδη
Η επίπτωση της ύστερης διδασκαλίας του Λακάν στη Διάκλειση του Ονόματος-του-Πατρός
Η κανονικόμορφη ψύχωση συνιστά απεικόνιση της μοντέρνας κλινικής, μίας κλινικής ...
... την τέλος της διδασκαλίας του, βλέπουμε αυτή τη διάσταση του Οιδιπόδειου.
Στο συμβολικό υπάρχει μια τρύπα. Αυτό συνεπάγει την γενικευμένη διάκλειση. Η μη εγγραφή ενός σημαίνοντος στον τόπο του Άλλου ...